Vooruitblik 2021

Wat gloort er aan
de horizon?

Bel de tolkentelefoon
088 255 52 22
Deel dit artikel

Aanbestedingen rijksoverheid

2021 staat in het teken van veranderingen in de tolkenmarkt. Door de rijksoverheid zijn de eerste aanbestedingen op de markt gebracht.

Al vele maanden werkt het specialistische aanbestedingen team dag en nacht om een excellent resultaat te boeken. Duimen maar! Dit zijn de aanbestedingen,  die gedurende het jaar, aan intermediairs uit het binnen- en buitenland worden gegund. Uiteraard blijven we je informeren over deze ontwikkelingen.

Hierbij alle verwachte rijksaanbestedingen voor 2021 op een rij:

  1. Politie op afstand
  2. Politie op locatie
  3. Openbaar Ministerie
  4. Opsporings- en toezichthoudende diensten, Dienst Justitiële Inrichting en Reclassering Nederland (Perceel 1)
  5. Raad voor de Kinderbescherming, Vluchtelingenwerk Nederland, Nidos en Medische beoordeling IND (perceel 2)
  6. Raad voor Rechtsbijstand (Perceel Noord)
  7. Raad voor Rechtsbijstand (Perceel Zuid)
  8. Centraal Orgaan opvang Asielzoekers en Dienst Terugkeer en Vertrek
  9. Immigratie en Naturalisatie Dienst (Perceel Noord)
  10. Immigratie en Naturalisatie Dienst (Perceel Zuid)

Tolkendag

Wat hebben we ernaar uitgekeken afgelopen jaar! Na jaren zou Global Talk weer een tolkendag organiseren.

Een dag met inspirerende sprekers als Paul Smit en Aldith Hunkar, interessante workshops, lekker eten uit allerlei delen van de wereld en muziek. Tijd om elkaar te ontmoeten, om iets nieuws te leren of gewoon bij te praten. Maar helaas om de bekende reden moeten we besluiten dat we de tolkendag voorlopig uitstellen naar een moment wanneer het organiseren van grote evenementen weer verstandig is. Wordt vervolgd…

 

Videotolken maakt een sprint!

Thuiswerken is de nieuwe norm waardoor het videotolken het afgelopen jaar een flinke sprint heeft genomen.

De groeiende behoefte van klanten is veranderd van gesprekken op locatie naar online videomeetings. Veilig en coronaproof! Maar hoe werkt nou zo’n videodienst? Hoe herken je deze? Waar vind je de link van je videodienst en hoe start je het gesprek? Om te zorgen dat je helemaal op de hoogte bent van alle ins en outs verzorgen we een webinar waarin we je meenemen in de basics en de meest gebruikte platforms. En natuurlijk beantwoorden we ook al je vragen over videodiensten voor Global Talk. Wij zijn enthousiast en een aantal tolken hebben al aan de webinar deelgenomen. Meedoen is kosteloos en aanmelden kan via de button.

Aanmelden webinar videodiensten

Global Talk Academy

Zin in scholing of specialisatie?

Ook in 2021 bieden we opleidingen en trainingen waarvan wij menen dat ze van toegevoegde waarde zijn:

  1. Scholing om in het B2 of C1 register te komen
  2. Het ontwikkelen van een specialisatie zoals bijvoorbeeld interceptie tolken
  3. Trainingen en webinars afgestemd op onze klanten zoals in de gezondheidszorg en gemeentemarkt.

Ons totale aanbod vind je op onze website  https://www.globaltalk.nl/cursussen/. Meld je je aan voor een webinar of training via de button!

Aanmelden voor cursus of training

TAS weg?

Sinds 1997 werken we bij Global Talk met het zelf ontwikkelde systeem TAS (Tolk Aanname Systeem). Hiermee plannen we dagelijks alle tolkdiensten.

Het systeem is door de jaren heen steeds vernieuwd. Nieuwe eigenschappen zoals het online tolkbriefje en de app werden toegevoegd. Met het doel om het managen van jouw tolkdiensten van Global Talk zo makkelijk mogelijk te maken!

Door de veranderende klantwensen en technische ontwikkelingen zijn wij het afgelopen jaar gestart met het ontwikkelen van een gloed nieuw plansysteem. Omdat we het belangrijk vinden dat onze systemen aansluiten op trends en ontwikkelingen wereldwijd. De lancering verwachten we in de loop van komend jaar. Bij de ontwikkeling van de tolkenportal hebben we tolken gevraagd om mee te denken. We blijven je hierover informeren.

Tolkwaardering straks realtime

Met het nieuwe plansysteem introduceren we ook een nieuwe manier van het uitvragen van de klantervaring.

Met het nieuwe systeem introduceren we ook een nieuwe manier van het uitvragen van de klantervaring. Wij zijn gestart met relevantere vragen die de klant, met zijn ervaring over een tolkendienst, beter kan beoordelen. Voorlopig ontvang je deze klantbeoordeling tweemaandelijks in een gepersonaliseerde nieuwsbrief. Ons uiteindelijke doel is dat jouw tolkwaardering weer realtime inzichtelijk is via de online tolkenportal. De gegevens op Tasnet worden tot die tijd niet meer bijgewerkt. Ook in jouw persoonlijke jaaroverzicht 2020 staat het gemiddelde rapportcijfer dat we op deze nieuwe manier bij de klant hebben uitgevraagd.