Online aanvragen

Wil je één – of meerdere – diensten inplannen, zonder in de wacht te hoeven staan? Dat kan eenvoudig via Tasnet: het online portal van Global Talk. Op Tasnet kun jij eenvoudig en snel ad-hoc een tolk inschakelen of reserveren voor een later moment.

Log in op Tasnet Account aanvragen

De voordelen van online aanvragen

Online een tolk aanvragen, zonder tussenkomst van het callcenter, doe je snel en eenvoudig via Tasnet. De voordelen van online aanvragen op een rij:

  • Geen wachtrij tot er een Customer Service Specialist beschikbaar is;
  • Eenvoudig en direct een tolk inschakelen;
  • Met een paar klikken reserveer je een tolk voor een later moment;
  • Duidelijk overzicht van alle tolkdiensten;
  • Vraag alle type diensten aan: ad-hoc, op locatie of per video.

Direct een tolk spreken

  1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
  3. Kies ‘Nu telefonisch (adhoc)’.
  4. Selecteer de taal, en de verwachte duur van het gesprek.
  5. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
  6. Klik op aanvraag indienen.
  7. Er wordt een venster getoond met een telefoonnummer. Bel dit unieke telefoonnummer.
  8. Ons systeem zoekt de best beschikbare tolk in de gekozen taal.
  9. Na afloop verbreek je de verbinding en wordt de tijdsduur van de dienst automatisch opgeslagen.
Log in op Tasnet

Telefonische tolk reserveren

  1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
  3. Kies ‘Telefonische tolkdienst (reservering)’.
  4. Selecteer de taal, datum, begin- en verwachte eindtijd.
  5. Optioneel: Vul een opmerking in voor de tolk.
  6. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
  7. Klik op aanvraag indienen.
  8. Bij een gereserveerde telefonische tolkdienst verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
    Het systeem zoekt nu automatisch een match met een tolk in de juiste taal.
  9. Zodra er een match met de tolk is ontvang je een bevestigingsmail. De dienst verschijnt automatisch in het overzicht in de agenda.
Log in op Tasnet

Tolk op locatie reserveren

  1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
  3. Kies ‘Persoonlijke tolkdienst (reservering)’.
  4. Selecteer de taal, datum, begin- en verwachte eindtijd.
  5. Optioneel: Vul een opmerking in voor de tolk. Vul de adresgegevens in als deze anders zijn dan de vooraf ingevulde gegevens.
  6. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
  7. Klik op aanvraag indienen
  8. Bij een persoonlijke dienst op locatie verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
    Het systeem zoekt nu automatisch een match met een tolk in de juiste taal.
  9. Zodra er een match met de tolk is ontvang je een bevestigingsmail. De tolk meldt zich op de afgesproken locatie op het moment van de geplande dienst.
Log in op Tasnet

Tolkdienst annuleren

  1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer de gereserveerde dienst in het agendaoverzicht. De details van de tolkdienst worden zichtbaar. Onderaan kun je de dienst annuleren.
  3. Voer de reden van de annulering in en voeg een opmerking toe als toelichting.
  4. Druk op annuleren en de dienst is geannuleerd.

Let op!: de annuleringsvoorwaarden uit het contract zijn van toepassing

Log in op Tasnet

Online tolken aanvragen

  • Direct een tolk spreken

    Direct een tolk spreken

    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Nu telefonisch (adhoc)’.
    4. Selecteer de taal, en de verwachte duur van het gesprek.
    5. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    6. Klik op aanvraag indienen.
    7. Er wordt een venster getoond met een telefoonnummer. Bel dit unieke telefoonnummer.
    8. Ons systeem zoekt de best beschikbare tolk in de gekozen taal.
    9. Na afloop verbreek je de verbinding en wordt de tijdsduur van de dienst automatisch opgeslagen.
    Log in op Tasnet
  • Telefonische tolk reserveren

    Telefonische tolk reserveren

    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Telefonische tolkdienst (reservering)’.
    4. Selecteer de taal, datum, begin- en verwachte eindtijd.
    5. Optioneel: Vul een opmerking in voor de tolk.
    6. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    7. Klik op aanvraag indienen.
    8. Bij een gereserveerde telefonische tolkdienst verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
      Het systeem zoekt nu automatisch een match met een tolk in de juiste taal.
    9. Zodra er een match met de tolk is ontvang je een bevestigingsmail. De dienst verschijnt automatisch in het overzicht in de agenda.
    Log in op Tasnet
  • Tolk op locatie reserveren

    Tolk op locatie reserveren

    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Persoonlijke tolkdienst (reservering)’.
    4. Selecteer de taal, datum, begin- en verwachte eindtijd.
    5. Optioneel: Vul een opmerking in voor de tolk. Vul de adresgegevens in als deze anders zijn dan de vooraf ingevulde gegevens.
    6. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    7. Klik op aanvraag indienen
    8. Bij een persoonlijke dienst op locatie verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
      Het systeem zoekt nu automatisch een match met een tolk in de juiste taal.
    9. Zodra er een match met de tolk is ontvang je een bevestigingsmail. De tolk meldt zich op de afgesproken locatie op het moment van de geplande dienst.
    Log in op Tasnet
  • Tolkdienst annuleren

    Tolkdienst annuleren

    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Selecteer de gereserveerde dienst in het agendaoverzicht. De details van de tolkdienst worden zichtbaar. Onderaan kun je de dienst annuleren.
    3. Voer de reden van de annulering in en voeg een opmerking toe als toelichting.
    4. Druk op annuleren en de dienst is geannuleerd.

    Let op!: de annuleringsvoorwaarden uit het contract zijn van toepassing

    Log in op Tasnet

Heb je nog geen Tasnet account?

Klik hier om een Tasnet account aan te vragen

Raad voor Rechtsbijstand (RVR): tolken reserveer je online

“Online aanvragen scheelt me de helft van de tijd! Het is een supermakkelijk systeem waarin je overzichtelijk ziet welke reserveringen wanneer en in welke taal zijn aangevraagd.”

Aafke ten Napel, verantwoordelijk voor de dagelijkse organisatie bij de Raad voor Rechtsbijstand (RvR)

Bekijk deze case