Tasnet instructies

Hier vind je de uitleg hoe je een tolk in kunt schakelen via Tasnet. Direct (ad-hoc) een tolk inschakelen is met een paar klikken geregeld. Een tolk reserveren? Dat kan voor een telefonische dienst of een dienst op locatie. Ook kan een videodienst eenvoudig worden gereserveerd.

  • Direct (ad-hoc) een tolk spreken
    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Nu telefonisch (adhoc)’.
    4. Selecteer de taal, en de verwachte duur van het gesprek.
    5. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    6. Klik op aanvraag indienen.
    7. Er wordt een venster getoond met een uniek gegenereerd telefoonnummer. Bel dit unieke telefoonnummer.
    8. Ons systeem zoekt de best beschikbare tolk in de gekozen taal.
    9. Na afloop verbreek je de verbinding en wordt de tijdsduur van de dienst automatisch opgeslagen.

    Het is ook mogelijk om een ad-hoc conference call op te zetten. Selecteer dan bij ‘soort’ de optie ‘conference call ad-hoc’.

  • Een tolk op locatie reserveren
    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Persoonlijke tolkdienst (reservering)’.
    4. Selecteer de taal, datum, begin- en verwachte eindtijd.
    5. Optioneel: Vul een opmerking in voor de tolk. Vul de adresgegevens in als deze anders zijn dan de vooraf ingevulde gegevens.
    6. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    7. Klik op aanvraag indienen
    8. Bij een persoonlijke dienst op locatie verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
    9. Het systeem zoekt nu automatisch een match met een tolk in de juiste taal.
    10. Zodra er een match met de tolk is ontvang je een bevestigingsmail. De tolk meldt zich op de afgesproken locatie op het moment van de geplande dienst.
  • Een telefonische tolk reserveren
    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Telefonische tolkdienst (reservering)’.
    4. Selecteer de taal, datum, begin- en verwachte eindtijd.
    5. Optioneel: Vul een opmerking in voor de tolk.
    6. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    7. Klik op aanvraag indienen.
    8. Bij een gereserveerde telefonische tolkdienst verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
    9. Het systeem zoekt nu automatisch een match met een tolk in de juiste taal.
    10. Zodra er een match met de tolk is ontvang je een bevestigingsmail met een referentienummer. De dienst verschijnt automatisch in het overzicht in de agenda.
    11. Op het moment dat de dienst is gepland, bel je met 088 – 255 25 55. Hier voer je jouw klantnummer in en de laatste cijfers van het referentienummer. Vervolgens word je automatisch doorverbonden met de tolk.

    Het is ook mogelijk om een ad-hoc conference call te reserveren. Selecteer dan bij ‘soort’ de optie ‘conference call reserveren’.

Heb je nog geen Tasnet account?

Klik hier om een Tasnet account aan te vragen