Het duurt (te) lang

Zo pakken we het aan!

Het is erg druk bij Global Talk. Over de gehele linie merken we een toename in het aantal tolkenaanvragen. Momenteel ligt het aantal aanvragen 40% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Op piektijden is er momenteel zelfs ‘filevorming’ bij onze customerservice en kan het zijn dat je langer moet wachten dan dat je van ons gewend bent.

In de talen Arabisch, Oekraïens, Pools, Somali en Tigrinya, kan het daarnaast langer duren voordat je met de tolk wordt doorverbonden. Dit komt doordat de vraag naar deze talen momenteel zeer hoog is. We begrijpen dat dit erg vervelend is voor de continuïteit van de bedrijfsprocessen. Zonder tolk kan je je werk immers minder goed uitvoeren en voelt de anderstalige zich onbegrepen.

Global Talk is op verschillende fronten bezig om deze enorme toename in het aantal aanvragen te stroomlijnen.

Wat doet Global Talk?

  • Werven en opleiden van nieuwe (aspirant-)tolken. We zijn continu tolken aan het werven. In 2022 hebben wij 159 nieuwe tolken geworven. Dit jaar hebben we reeds 45 nieuwe tolken geworven en opgeleid. Ook leiden we zelf in de maand maart 20 aspirant-tolken op.
  • Uitbreiden Customerservice-team. Om onze bereikbaarheid te verbeteren hebben we ons customerservice-team recent uitgebreid met 7 nieuwe collega’s. Hierdoor verminderen we de wachttijden aanzienlijk.

Zelf kan je ook wat veranderen in je aanvraagroutine. Wij geven je graag een aantal tips.

Tips om sneller een tolk aan de lijn te krijgen

  • Vraag de tolkdienst online aan via Tasnet. Als je in Tasnet invoert welke tolk je nodig hebt, ook ad hoc, gaat ons systeem direct tolken bellen die beschikbaar zijn. Hiermee bespaar je eventuele wachttijd, voordat je een customerservice-medewerker aan de lijn krijgt. Nog geen account? Vraag hier een account aan
  • Vermijd de piektijden. De piektijden liggen momenteel rond 10:00 ‘s ochtends en 14:00 uur ’s middags. Als het kan, bel dan niet op deze momenten in, maar 30 minuten later of eerder. Dit kan al enorm schelen.
  • Zet ad hoc een tolk. Ook voor de talen Arabisch, Oekraïens, Pools, Somali en Tigrinya. De tolken staan 24/7 klaar voor ad hoc aanvragen. Telefonisch reserveren helpt in deze talen niet! Ad hoc is nog altijd de snelste oplossing om een tolk aan de lijn te krijgen.

Zoals je merkt heeft het onze volledige aandacht om je zonder al te lange wachttijd te kunnen voorzien van de juiste tolk. Heb je vragen, opmerkingen of tips? Stuur dan een mail naar customerservice@globaltalk.nl.