Nigeria, officieel de Federale Republiek Nigeria, is een land in het westen van Afrika. Het ligt aan de Zuid-Atlantische Oceaan (Golf van Guinee). De buurlanden zijn Benin, Niger, Tsjaad en Kameroen. Sinds 12 december 1991 is Abuja de hoofdstad. Daarvoor had de havenstad Lagos die functie. Nigeria werd op 1 oktober 1960 onafhankelijk van het Verenigd Koninkrijk.

Religie

Nigeria is een samenleving met het christendom, de islam en traditionele Afrikaanse religies. Volgens recente schattingen is 50,5% van de bevolking christen: 19,9% protestants-christelijk, 12,3% Kerken van Christus, 10,1% anglicaans en 8,2% katholiek. De islam is de tweede grootste religie met 43,5 %, bestaande uit 95% soennitische islam en 5% sjiitische islam. 6% van de Nigeriaanse bevolking beoefent traditionele Afrikaanse religie. Daarnaast is er de mengvorm van christendom en islam dat ontstond in Lagos; chrislam probeert zich te concentreren op een verband tussen de Bijbel en de Koran. Er wordt dan uit beide teksten voorgelezen met daarbij islamitische en christelijke gebruiken.

Meer over Nigeria

Hoofdstad

Abuja

Inwoners

195,9 miljoen inwoners

Tolk Engels nodig?

  • Hoe werkt de tolkentelefoon?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu.  Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur word je door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk

    Online
    Log in op je Tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst: ‘nu telefonisch’ (ad-hoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies ‘aanvraag indienen’. Je krijgt via Tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad-hoc aanvraag.

  • Wat is het verschil tussen een tolk en een vertaler?

    Een tolk is iemand die luistert naar een spreker en de boodschap mondeling vertaalt voor degene die de oorspronkelijke taal niet (goed) begrijpt.

    Een vertaler is iemand die een geschreven tekst schriftelijk overbrengt naar een andere taal.

  • Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?

    Bel naar 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers helpt je verder met het inplannen van je tolkdienst.

    Online
    Log in op je Tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst ‘Telefonische tolkdienst (reservering)’. Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen.

    Heb je meer dan tien reserveringen? Mail dan naar customerservice@globaltalk.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek.

    Na iedere reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per e-mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Dan is de dienst nog niet gepland.

    Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad-hoc in te bellen.

  • In welke talen kan ik een tolk reserveren?

    Wij hebben tolken in ruim 200 talen. Kijk hier voor een overzicht.

  • Staat jouw vraag er niet bij?

    Neem dan contact met ons op via het contactformulier.