Betrokken, gedreven en benaderbaar. Dat zijn de kernwaarden van Global Talk. Als iemand deze kernwaarden uitstraalt, dan is het Frank ter Horst (37) wel. Al ruim acht jaar werkt hij met veel plezier op het hoofdkantoor in Hengelo en iedere dag komt hij met een lach en veel energie binnen. “Ik heb altijd zin in de dag!”
Frank is als Customer Service Specialist dé vraagbaak voor de mensen in het callcenter. Zij kunnen voor al hun vraagstukken bij hem terecht. Waarom juist hij die kan oplossen? Dat komt door de route die hij binnen Global Talk heeft afgelegd.
Start op de planning
In 2016 kwam Frank binnen op de planning, in een voor hem toen nog onbekende wereld. “Na het afronden van mijn hbo-opleiding Human Resource Management (HRM), heb ik drie jaar de werving en selectie gedaan bij een organisatie in een hele andere branche. Toen ik werd benaderd voor een functie op de planning bij Global Talk, stond ik daar direct voor open. Ik heb me eerst goed ingelezen in het bedrijf en dat sprak me aan. Tijdens de gesprekken was de klik er direct. Ik ben een gevoelsmens en het voelde goed. Ik besloot er vol voor te gaan en zo begon het hoofdstuk Global Talk.”
Het eerste jaar zat Frank fulltime op de planning, maar al snel kwam de volgende stap. “Het ging eigenlijk direct goed. Ik hing dagelijks met klanten aan de lijn om diensten in te plannen en raakte zo vertrouwd met de dienstverlening. Ik kreeg er steeds meer feeling mee. Vanwege mijn opleiding HRM, werd ik meer en meer betrokken bij Resources. Na anderhalf jaar kreeg ik een vast contract en ben ik definitief overgeheveld naar die afdeling. Dat heb ik uiteindelijk bijna vijf jaar gedaan.”
Groei binnen Global Talk
De afdeling Resources is bij Global Talk verantwoordelijk voor alles dat te maken heeft met tolken. Frank hield zich voornamelijk bezig met de werving en selectie. “Ik heb in mijn tijd bij Resources heel veel tolken geworven Ik was verantwoordelijk voor het hele proces, van A tot Z. Superleuk om te doen, maar na vijf jaar was het tijd voor verandering. Toen zijn we in gesprek gegaan om te kijken naar een positie waarin mijn kwaliteiten en waarin ik als persoon nog beter tot mijn recht kwam.”
Dat het een andere functie binnen het bedrijf werd en geen ander bedrijf, dat was voor Frank een no brainer. “Wat ik al zei, ik ben een gevoelsmens. Mijn gevoel hier is goed, maar ik heb mijn ambities en wil me ontwikkelen. Gelukkig krijg ik daar binnen de organisatie alle ruimte voor. Er ontbrak in mijn ogen iemand tussen het callcenter en de consultants die het proces begeleiden. Iemand die fulltime beschikbaar is om vraagstukken op te lossen. Door mijn kennis van beide afdelingen, vond ik dat die rol voor mij was weggelegd.”
De functie die Frank op het lijf was geschreven, bestond op dat moment nog niet. “Ik had daar zelf mijn ideeën over, maar de rol was er nog niet. ‘Schrijf maar op hoe je het voor je ziet’, werd er gezegd. Dat heb ik gedaan en zo is mijn huidige functie ontstaan en die bevalt heel goed. We groeien hard en het wordt steeds drukker. Zowel qua personeel, als qua werk. Het is niet meer te doen om alle vraagstukken vanuit het callcenter er ‘even bij’ te doen. Dat heeft echt de volle aandacht nodig. Ik fungeer nu als vast aanspreekpunt voor mensen in het callcenter. Ik merk dat collega’s dat prettig vinden en ik voel de waardering vanuit de organisatie. Daarbij vind ik het zelf ook leuk om te doen.”
Global Talk-DNA
Als nuchtere Tukker hoeft Frank geen dagelijkse schouderklopjes, maar toch doet de waardering die hij krijgt hem goed. “Het is niet dat ik complimentjes nodig heb om goed in mijn vel te zitten, maar het is altijd leuk als mensen laten weten dat ze waarderen wat je doet. Dat zit er hier echt in. Dat zegt veel over de sfeer en het Global Talk-DNA. Er heerst een bepaalde cultuur die, ondanks de forse groei, altijd is gebleven. We staan voor elkaar klaar, kijken naar elkaar om en het is gemoedelijk. Het zegt wat dat we veel mensen hier hebben die er tien, twintig of zelfs veertig jaar werken. Dat kom je niet veel meer tegen.”
Die sfeer is er zowel op als naast kantoor. Want als we Frank vragen naar zijn mooiste momenten, dan komt ie al snel uit bij de tripjes naar het buitenland. “We doen veel buiten werk om bij Global Talk. We zijn bijvoorbeeld naar Marrakesh, Parijs en Winterberg geweest. Dat waren zulke leuke tripjes. Daar heb ik enorm van genoten en daarvan mogen er nog vele volgen.”
De tripjes zijn mooi, het werk is leuk, maar voor Frank is het allermooiste de bereidheid om elkaar te helpen. “Daardoor sta ik iedere dag met een goed gevoel op. Ik heb altijd zin in de dag. We werken hard, maken veel lol en zijn er voor elkaar als dat nodig is. Mij krijgen ze hier voorlopig niet weg.”